Ten Pastor’ s reflection: the mind of Christ

Jeesuksen Kristuksen hyväksyminen sydämeemme merkitsee mielenmuutosta, muutosta mentaliteetin tasolla. Raamattu kertoo meille, että meillä on kaikki mahdollisuudet saada Kristuksen mieli, jos haluamme saada sen, katsotaanpa tarkemmin, mitä Jumalan Sana kertoo meille.

1 Corinthians 2: 16 ” For who knew the mind of the Lord? Kuka opettaa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.”

kääntymys tarkoittaa mielen muutosta, muutosta mentaliteetin tasolla.

tämä raamatunkohta sanoo, että meillä on kaikki mahdollisuudet saada Kristuksen mieli, jos haluamme sen.

mutta Tarkastellaanpa kolmea puolta Kristuksen mielestä, jotka meillä pitäisi olla.

1) ELÄVÄ MIELI.

Room. 8: 5 ” Sillä ne, jotka ovat lihasta, ajattelevat lihan asioita; mutta ne, jotka ovat hengestä, Hengen asioita.

8:6 Sillä lihasta huolehtiminen on kuolema, mutta Hengestä huolehtiminen on elämä ja rauha.

8: 7 koska lihallinen mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan; sillä se ei ole Jumalan lain alainen, eikä todellakaan voi olla”

Jeesus vaelsi hengessä eikä lihassa, tämä oli hyvin tärkeää huomata, hänen mielensä oli hengellisesti puhuen elävä, koska hän ajatteli hengen asioita. Minun pitäisi siis kysyä itseltäni: mitä me oikein ajattelemme?

se, jolla on elävä mieli, tuntee Jumalan ja tunnustaa Jumalan täydellisen tahdon, ei sekoita, ei petä itseään, ei synnytä vääriä argumentteja.

elävällä mielellä on voimaa muuttua. Paholainen uskoo Jumalaan ja vapisee, mutta ei koskaan muutu! Ja sama tapahtuu kristitylle, jolla ei ole elävää mieltä, joka uskoo, mutta ei koskaan muutu.

sillä, jolla on Kristuksen mieli, on elävä mieli, hänellä on täysi tietoisuus itsestään. Hän ei siis katso toisten syntejä, vaan omia syntejään. Hän ei etsi olkia muiden silmistä, vaan pyrkii saamaan lian pois omista silmistään.

elävällä mielellä on tietoisuus ikuisuudesta, sen katse on kohdistettu yläpuolella oleviin asioihin eikä maan päällä oleviin. Kolossalaiskirje 3: 2 ” Kohdistakaa mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älkää siihen, mikä on maan päällä.”

2) SINNIKÄS MIELI.

Luukas 9:51 “Kun tuli aika ottaa hänet ylös, hän käänsi kasvonsa mennäkseen Jerusalemiin.”

Jeesus oli esimerkki periksiantamattomuudesta täyttääkseen sen, mitä häneltä odotettiin, koska ilman periksiantamattomuutta on mahdotonta saada Jumalalta mitään. Raamatun sanakirjan mukaan hellittämättömyys tarkoittaa: pysyvyyttä, hellittämättömyyttä, alituista läsnäolemista, jatkamista ilman kiertoteitä, lujasti kiinni pitämistä, hyvin kiinni pitämistä. Myös uskollinen, alituinen palvelija.

mistä asioista kristittyjen tulisi pysyä lujina kristillisessä elämässämme? On useita asioita:

rukouksessa.

Luukkainen 18:1 “Jeesus kertoi heille myös vertauksen tarpeesta rukoilla aina, eikä pyörtyä”

kokoontuessaan yhteen.

Hepr. 10: 25 ” hän ei lakkaa kokoamasta meitä yhteen, kuten eräillä on tapana…”

mutta apostoli Paavali kävi suuren taistelun opetuslastensa sinnikkyydestä.

se on kaikkien aikojen kaikkien hengellisten johtajien sama taistelu. Katsotaanpa esimerkiksi tätä kohtaa kirjeestä Korinttilaisille: 2 Korinttilaisille 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän aistinne eksyvät jollakin tavalla pois vilpittömästä uskollisuudesta Kristusta kohtaan.”

3) NÖYRÄ MIELI.

Matteus 11: 29″Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minulta, sillä minä olen nöyrä ja nöyrä sydämeltänne; ja te löydätte levon sielullenne”;

Jeesus antaa meille avaimen olla hiljaisia ihmisiä ja löytää tunne-elämän levon. Mistä hermostuneisuus johtuu? Se on yleensä ylpeyttä, joka on nöyryyden vastakohta.

nöyrä on muistaa, että tulemme humuksesta eli maasta ja palaamme sinne, paitsi henki, joka palaa Jumalan luo, koska hän antoi sen meille. Raamattu sanoo, että Jumala teki meidät maan tomusta ja antoi ihmiselle elämän hengen. Tästä syystä me tajuamme jonakin päivänä sen elämän tilaisuuden, minkä Jumala on antanut meille.

ei voi olla nöyrä olematta vaatimaton, mikä tarkoittaa maltillista, tasapainoista.

vaatimattomuus ilmenee nöyrän ihmisen kasvoissa, tavoissa ja reaktioissa. Sillä, jolla on nöyrä sydän, ei ole ylpeitä silmiä. Nöyrät tunnetaan olemistavastaan; he ovat vaatimattomia ulkonäöltään ja tavoiltaan. He eivät kehuskele olevansa muita tärkeämpiä. Kun sydän on nöyryyden täyttämä, niin “suurta minää” ei nähdä.

vaatimattomuus on nöyryyden luonnollinen hedelmä, ja se ilmenee nöyrän ihmisen elämän kaikilla osa-alueilla. Nöyrä antaa aina kunnian Jumalalle tai toiselle henkilölle … Se on ihminen, jolla on tyytyväisyys, Joka osaa iloita yltäkylläisyydestä ja myös niukkuudesta.

nöyrä on henkistä eikä halua taistella aineellisen puolesta. Nöyryys on lapsen kaltaista, kuten Matt. 18: 1 kertoo, opetuslapset halusivat tietää, kuka oli suurin taivaan valtakunnassa, ja Jeesus asetti lapsen heidän keskelleen sanoen: Matt.18: 4 “joka nöyrtyy tämän lapsen tavoin, se on suurin taivaan valtakunnassa.”

Jumala meitä auttakoon ja me voimme rukoilla pyytämään taivaalliselta Isältä Kristuksen mieltä.

viikon siunaus ja voitto!
Pastori Guillermo Decena, Eldorado Christian Family Center.

suoria saarnoja keskiviikkoisin ja sunnuntaisin 20 tuntia, kautta http://cfceldorado.org/

[email protected]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.