mikä on uskon hengellinen lahja?

kysymys: Mikä on uskon hengellinen lahja?”
vastaus:uskon hengellinen lahja löytyy Hengen lahjojen luettelosta 1. Jakeessa 9 sanotaan, että joillekin ihmisille annetaan uskon lahja, mutta lahjaa ei ole erikseen selitetty. Kaikille uskoville on annettu pelastava usko Jumalalta ainoana pelastuskeinona (Ef. 2:8-9), mutta kaikille uskoville ei ole annettu uskon hengellistä lahjaa. Kuten kaikki Pyhän Hengen lahjat, hengellinen uskon lahja annettiin “yhteiseksi hyväksi”, mikä tarkoittaa Kristuksen ruumiin rakentamista (1.Kor. 12:7).
uskon lahja voidaan määritellä erityislahjaksi, jolla Henki antaa kristityille poikkeuksellisen luottamuksen Jumalan lupauksiin, voimaan ja läsnäoloon, jotta he voivat ottaa sankarillisia asemia Jumalan työn tulevaisuuden puolesta kirkossa. Uskon hengellistä lahjaa ilmaisee se, joka luottaa lujasti ja horjumatta Jumalaan, Hänen sanaansa ja hänen lupauksiinsa. Heprealaiskirjeen 11.luvussa mainitaan esimerkkejä ihmisistä, joilla on uskon lahja. Tämä luku, jota usein kutsutaan “uskon saliksi”, kuvaa niitä, joiden usko oli poikkeuksellista, mikä mahdollisti Poikkeukselliset ja yliluonnolliset asiat. Tässä näemme Nooan käyttäneen 120 vuotta valtavan laivan rakentamiseen, kun siihen mennessä ei ollut satanut, ja näemme Abrahamin uskovan, että hän siittäisi lapsen, kun hänen vaimonsa luonnollinen kyky hankkia lapsia oli ohi. Ilman Jumalan erityistä uskon lahjaa sellainen olisi ollut mahdotonta.
kuten kaikki hengelliset lahjat, uskon lahja annetaan joillekin kristityille, jotka sitten käyttävät sitä rakentaakseen toisia Kristuksen ruumiiksi. Ne, joilla on uskon lahja, ovat inspiraationa uskonveljilleen ja osoittavat yksinkertaista luottamusta Jumalaan, mikä heijastuu kaikesta, mitä he sanovat ja tekevät. Poikkeuksellisesti ihmiset, joilla on tämä lahja, osoittavat usein nöyrää hurskautta ja luottamusta Jumalan lupauksiin siinä määrin, että heidän tiedetään olevan pelottomia ja palavia ihmisiä hyvin hiljaisella tavalla. He ovat niin vakuuttuneita siitä, että kaikki evankeliumin ja Jumalan tarkoitusten tiellä olevat esteet tullaan voittamaan, ja niin varmoja siitä, että Jumala takaa heidän asiansa edistymisen, että he tekevät usein paljon enemmän Hänen valtakuntansa levittämiseksi kuin lahjakkaimmat ja oppineimmat saarnaajat ja opettajat.
lyhyesti sanottuna Jumala antaa kaikille kristityille pelastavan uskon. Uskon hengellinen lahja annetaan joillekin, jotka osoittavat tavattoman paljon uskoa kristillisessä vaelluksessaan ja jotka uskonsa kautta ovat ilo ja rohkaisu toisille.
Englanti

palaa Españolin kotisivuille
mikä on uskon hengellinen lahja?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.